Monday, January 31, 2011

#1

Hai. Tak perlu lah kan intro-intro semua kan? Kau panggil je aku Ilya atau Amalin. Sebab nama aku dua tu je.

Haha. Tadi aku dok cakap-cakap dengan Lissa, pasal nak buat cheesecake. Kalau korang nak tahu, aku ni jenis yang suka masak. Tapi aku tak masak 'nasi goreng kampung tambah telur mata' tu semua. Aku suka masak makanan barat. Mengada? Hell yeah! Haha.

So, masa tengah balas-balas comment dekat Facebook tu, aku cakap la dekat dia suh datang rumah. Bleh la nak buat cheesecake skali kan? Then dia cakap tunggu dia dapat license. Aku pun macam, 'okay, lambat lagi lah ni.' Haha.

Disebabkan si Lissa ni suka lepak dekat mall, aku pun cakap : "Jom buat cheesecake dekat mall. Ajak Mymy dengan Najian sekali."

Haaaaa, brilliant kan idea aku? Haha. Oh tak perlu cakap aku ni 'masuk lif tekan sendiri.' Aku memang tekan sendiri apa, aku tak suka menyusahkan orang lain. Heh heh.

Actually, the main purpose ni, aku nak cakap. Kan best kalau ada mall sendiri? Perghhhh. Kau cuba bayangkan. 

Kau nak baju apa? Giordano? Calvin Klein? Armani? Haaa, kau lalu je lane tu, then mesti kau main rembat je kan. Heh, kalau camtu, bankrupt lah kau kejap lagi.

Aku pernah terfikir tau. Waaaaa *nada teruja* bestnya kalau ada mall sendiri. Nanti jadi macam Gu Jun Pyo, masa dia nak shopping, tapi salesgirl tu tanak suruh orang lain keluar, dia main ambik je high heel lepas tu dia pecahkan yg fire alarm tuh. *eh tapi tu bukan kedai dia kan. Ah tak kesah laa. Dia still kaya -dalam cite tu ah-

Okay back to 'Waaaa *nada teruja*' Best gila kan? Tapi bila aku terfikir balik. 


  • Kos nak buat Mall tu dah berapa ratus ribu? Tu pun nasib baik kot kalau tak mencecah berjuta juta.
  • Nanti kena hire pekerja-pekerja. Lepas tu kena bayar gaji.
  • Bil eletrik kalau sehari dah berapa ribu dah.
  • Bil air lagi. 
  • Nak beli baju semua tu mesti pakai duit kan? Ye laa, untuk kedai. Apa kau fikir kita main mintak je ke? (-___-")
  
Hmmm. Aku pun fikir balik. Aku rasa, aku ni nak jadi kaya je. Sebab aku bukan berangan nak ada mall je. Aku berangan nak ada private jet la. Nak ada pulau sendiri la. (Over gila nak ada pulau sendiri.)

Kalau kau kaya, kau nak apa?





No comments:

Post a Comment